تهران ، خیابان مطهری ، ابتدای خیابان قائم مقام فراهانی جنوبی ، پلاک 158 ساختمان برتر سرویس​

ساعت کاری : 9:00 الی 21:00

گروه تعمیرات سامسونگ با افتخار تقدیم می کند

نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ :

بازار اسمارت فون های میان رده که حالا زیر 4 میلیون قیمت دارند، حالا در ایران بسیار داغ شده است. دستگاه هایی مثل Redmi Note 7 Pro یا Galaxy A50 سامسونگ که روی عملکرد، دوربین و طراحی تمرکز کرده بودند، محبوبیت زیادی کسب کرده اند. یکی دیگر از میان رده هایی که کمپانی کره ای به بازار عرضه کرده است، Galaxy M40 است که با ظاهر زیبایش آمده تا خریداران جوان و خاص پسند را جذب کند.

ما گروه نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ در این مقاله به تحلیل و برسی سامسونگ M40 می پردازیم

Galaxy M40 یک دستگاه متعادل و بالانس است، یعنی کمپانی سازنده سعی کرده به جای قرار دادن یک یا دو ویژگی جذاب، همه اجزای آن را متناسب با هم توسعه دهد. Galaxy M40 حالا مثل پرچمداران این شرکت از حفره نمایشگر استفاده میکند، نکته ای که حداقل از نظر طراحی آن را جلو تر از رقبایش قرار میدهد. اما آیا این ویژگی برای برجسته شدن در بازاری که پر از محصولات گوناگون است، کافی است؟ با ما (گروه تعمیرات تخصصی سامسونگ) همراه باشید تا با بررسی تخصصی این میان رده جدید، پاسخی مناسب برای این سوال بیابیم.

 

 

مشخصات فنی Galaxy M40 در یک نگاه

  • بدنه: 155.3 در 73.9 در 7.9 میلی متر، 168 گرم، بدنه و فریم پلاستیکی
  • نمایشگر: 6.3 اینچ از نوع PLS TFT، رزولیشن 1080 در 2340، نسبت تصویر 19.5:9، نسبت نمایشگر به بدنه 85 درصد، تراکم پیکسل 409ppi
  • دوربین پشتی: لنز صلی 32 مگاپیکسل، درجه دیافراگم f/1.7، اندازه پیکسل 0.8 میکرو متر، تشخیص فاز فوکوس خودکار + لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض، درجه دیافراگم f/2.2، اندازه پیکسل 1.12 میکرو متر، فوکوس ثابت + سنسور سنجش عمق 5 مگاپیکسلی، درجه دیافراگم f/2.2، ضبط ویدیو 2160p با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین جلویی: لنز 16 مگاپیکسلی با درجه دیافراگم f/2.0، ضبط ویدیو 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • سیستم عامل: رابط کاربری One UI مبتنی بر اندروید 9 پای
  • چیپست: اسنپدراگون 675 و 11 نانومتری هشت هسته ای: 2 هسته Kryo 460 Gold با سرعت 2.0 گیگاهرتز + 6 هسته Kryo 460 Silver با سرعت 1.7 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Adreno 612
  • حافظه: 4 یا 6 گیگابایت رم، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از کارت microSD تا 1 ترابایت
  • باتری: 3500 میلی آمپر ساعت از نوع لیتیوم-پلیمر، شارژ سریع 15 واتی
  • ارتباطات: سیمکارت دوگانه (هیبریدی)، Wi-Fi، بلوتوث، رادیو FM، USB-C 2.0
  • متفرقه: اسکنر اثر انگشت پشتی، رنگ های آبی نفتی و آبی روشن

 

 

طراحی گلکسی M40

در میان اسمارت فون های میان رده ای که این روز ها عرضه میشوند و ظاهری تقریبا مشابه دارند، Galaxy M40 با معرفی حفره نمایشگر قصد سنت شکنی بین میان رده های سری M و A را دارد. بریدگی Infinity-O پیش از این در پرچمداران سری S10 دیده شده بود. دیدن این حفره جذاب در یک میان رده، میتواند هیجان انگیز باشد، مخصوصا به این خاطر که نسبت به بریدگی های زشت قبلی محبوبیت بیشتری دارند.

 

 

 

نمایشگر 6.3 اینچی این دستگاه با حداقل حاشیه در سه طرف دستگاه، حدود 85 درصد از نمای جلویی را فراگرفته است. حاشیه پایینی اما کمی ضخیم تر از سه طرف دیگر است، ولی آنقدر زیاد نیست که طراحی کلی M40 را تحت تاثیر قرار دهد. احتمالاً در طراحی این دستگاه متوجه غیبت بلندگوی تماس شده اید. باید بگوییم که Galaxy M40 از تکنولوژی Screen Sound استفاده میکند، یعنی بخشی از نمایشگر میتواند به بلندگو تبدیل شود. هنگام برقرار تماس با این دستگاه هیچ مشکلی از لحاظ صدا وجود نداشت، ولی صدای خروجی کمی زیر شنیده میشد.

 

 

 

اگر عادت دارید که همیشه دستگاه خود را حمل کنید یا زمان زیادی را صرف مکالمات تلفنی یا گشت و گذار در اینترنت میکنید، حتما به اهمیت خوش دست بودن گوشی پی برده اید. ابعاد کلی M40 به اندازه ای کوچک است که بتوان به راحتی با یک دست آن را نگاه داشت. راستش را بخواهید، این دستگاه احتمالا خوش دست ترین اسمارت فونی است که سامسونگ به تازگی معرفی کرده. وزن زیر 170 گرمی آن یکی از دلایل مهم خوش دستی M40 است.

 

“بدنه پلی کربنات M40 بعد از چند روز استفاده، شروع به جذب خط و خش کرد”

 

البته همه المان های طراحی مثبت نیستند. این دستگاه جک هدفون ندارد، بلکه به جای آن در جعبه M40 یک هندزفری USB-C تعبیه شده است که اصلا جای جک محبوب کاربران را نمیگیرد. همچنین متریال پلی کربنات به کار رفته در بدنه پشتی، خیلی سریع خراش و اثر انگشت را جذب میکند. بعد از یک هفته استفاده از دستگاه، در بخش پشتی خط و خراش های ریزی دیده شد که کمی رنگ آمیزی زیبای آن را تحت تاثیر قرار داد. با توجه به این نکته، به نظر می رسد استفاده بلند مدت بدون کیس محافظ، کار عاقلانه ای نباشد.

 

 

 

بر خلاف Galaxy A50 یا A70، گلکسی M40 از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده نمیکند. بلکه به جای آن، یک اسکنر بدنه پشتی کلاسیک دریافت خواهید کرد. اما سرعت و دقت آن بسیار بالاست و با چندین بار استفاده هیچ مشکلی یافت نشد. البته قفل گشایی دستگاه از طریق تشخیص چهره کاربر هم امکان پذیر است که از اسکنر اثر انگشت به طرز قابل توجهی کند تر است.

 

 

 

کل شاسی این دستگاه از جنس پلی کربنات است که مزایای خودش را دارد. دکمه ها به خوبی عمل میکنند، اگرچه به اندازه سری Redmi شیائومی حس خوبی القا نمیکنند. همانطور که انتظار میرفت، دستگاه هیچ مجوز IP ندارد و بنابراین بهتر است سعی کنید M40 را از آب دور کنید.

رنگ آمیزی بدنه پشتی از نوع گرادیانت است. به جای الگوی از بالا به پایین، تغییر رنگ از چهار طرف دستگاه آغاز میشود. با اینکه M40 سامسونگ از لحاظ طراحی یک دستگاه برنده است، ولی مشخص است که برای توسعه این طراحی، مجبور فدای چند ویژگی شده.

نمایشگر گلکسی M40

نمایشگر 6.3 اینچی این میان رده از نوع LCD است و رزولیشن آن هم 2340 در 1080 بوده و توانسته تراکم 409 پیکسل در اینچ را ایجاد کند. با اینکه پنل استفاده شده در آن از نوع PLS TFT است، ولی کیفیتش مناسب است. رنگ ها در این نمایشگر کاملاً اشباع هستند و محتوای مولتی مدیا هم عالی به نظر میرسند. تنظیمات پیش فرض نمایشگر گاهی باعث اشباع بیش از حد رنگ میشود و دقت رنگ آن با پنل های پرچمداران بازار فاصله معنا داری دارد. ولی روشنایی آن کاملاً مناسب است و میتوان به راحتی با حداکثر روشنایی 420 نیتی زیر نور خورشید با M40 کار کرد.

 

 

 

متاسفانه، بر خلاف دستگاه های رقیب، سامسونگ هیچ راهی برای طبیعی تر کردن رنگ های نمایشگر تدارک ندیده است. این پنل LCD همانند AMOLED هایی که در سایر محصولات سامسونگ (مثل Galaxy M30) تعبیه شده، خیره کننده نیست. به عنوان مثال، سطح رنگ مشکی همانند این نوع از پنل ها نیست. این نکته میتواند یک نقطه ضعف تلقی شود، چرا که قیمت M40 به حدی است که به قلمرو پرچمداران چینی نزدیک شده است.

البته این دستگاه از Widevine L1 DRM پشتیبانی میکند، بنابراین میتوان با آن محتوای Full HD را به صورت آنلاین دید.

سخت افزار گلکسی M40

Galaxy M40 از همان چیپستی استفاده میکند که در Redmi Note 7 Pro تعبیه شده؛ یعنی اسنپدراگون 675 ساخت کوالکام. در کنار این پردازنده، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هم قرار گرفته که آن را به یکی از قویترین میان رده های این رنج قیمت تبدیل کرده است. خبر خوب اینجاست که شیار سیمکارت دوم را میتوان برای تعبیه کارت حافظه microSD استفاده کرد.

 

 

 

 

سامسونگ در بهینه سازی های نرم افزاری در محصولات امسال خود، کمی نامتعادل عمل کرده است. بر خلاف Galaxy M30 و Galaxy A50 که یک تجربه کاربری روان و لذت بخش را ارائه میدهند، این دستگاه کمی با رابط کاربری خود مشکل دارد. البته مشکلات و لگ ها آنچنان زیاد نبود ولی در مدتی که از آن استفاده کردیم، مواقعی پیش آمد که با وقفه در عملکرد روبرو شدیم. با توجه به اینکه تجربه کاربری سایر محصولات سامسونگ بسیار عالی بوده، مطمئن هستیم که با یک بسته به روز رسانی، این مشکلات رفع خواهند شد.

به جز این، اجرای بازی ها و مولتی تسکینگ بدون مشکل و لگ انجام شد. به عنوان تست، بازی سنگین PUBG را در آن نصب کردیم و توانستیم بدون هیچ مشکلی و با گرافیک HD، ساعت ها با آن بازی کنیم. البته دمای گوشی کمی بالا رفت ولی هرگز به حدی نبود که نتوان از آن استفاده کرد. به عنوان مقایسه، بنچمارک های مختلف را نیز اجرا کردیم تا با قدرت کلی Galaxy M40 بیشتر آشنا شویم.

 

 

عمر باتری

باتری 3500 میلی آمپر ساعتی Galaxy M40 تقریباً از همه اسمارت فون های این رنج قیمت، کوچکتر است و این میتواند یک نقطه ضعف بزرگ باشد. ولی با این وجود شرکت سازنده قول داده که با بهینه سازی های مختلف کاری کرده که M40 بتواند یک روز کامل کاربر را همراهی کند. همین نکته یک نکته منفی است چرا که سایر کمپانی ها محصولاتی عرضه کرده اند که میتواند تا دو روز (یا حتی بیشتر) هم دوام آورد، این در حالیست که میان رده جدید کره ای ها در پایان روز به شارژر نیازمند میشود.

میانگین زمان روشن ماندن نمایشگر با هر بار شارژ حدود 5 ساعت است که نسبت به رقیبان، نتیجه ای بسیار ضعیف است. از طرف دیگر اما سرعت شارژ بسیار سریع است و میتوان در 96 دقیقه، شارژ دستگاه را از صفر به صد رساند.

دوربین گلکسی M40

ساختمان دوربین پشتی Galaxy M40 از سه لنز تشکیل شده است: لنز اصلی کی سنسور 32 مگاپیکسلی با درجه دیافراگم f/1.7 است و در کنار آن هم یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. در آخر یک سنسور سنجش عمق 5 مگاپیکسلی هم در کنار این دو لنز تعبیه شده تا هنگام ثبت تصاویر پرتره به کمک لنز اصلی بیاید.

دوربین اصلی در نور روز تصاویر نسبتاً خوبی ثبت میکند، البته به دلیل الگوریتم های کاهش نویز، سطح جزئیات تصویر کمی پایین آمده است ولی وقتی با نمایشگر دستگاه به نتایج نگاه میکنیم، بسیار چشم نوازند.

یکی از مهمترین مشکلات دوربین M40 اصرار آن برای نور دهی بیش از حد است. بدین صورت، عکس ها از حد واقعیشان روشن تر ثبت میشوند و در گوشه ها هم کمی بیش از حد شارپ هستند. مخصوصا لنز فوق عریض سایه ها را هم روشن میکند. عکس های روشنی در این حالت ثبت میشوند ولی سطح نویز تصویر هم افزایش میابد.

متاسفانه لنز فوق عریض از فوکوس خودکار بی بهره است و بیشتر برای ثبت مناظر و ساختمان ها مناسب است. دوربین از پس عکسبرداری به سمت خورشید برنمی آید و گاهی باعث سوختگی لنز زیادی میشود.

 

 

جمع بندی گروه تعمیرات سامسونگ

اگر به کل پکیج Galaxy M40 نگاه کنیم، با محصولی بالانس و مناسب روبرو خواهیم شد. با اینکه در چند بخش مثل عملکرد کلی، تجربه کاربری و عمر باتری کمی ضعیف ظاهر شده و کیفیت دوربین هم به خوبی رقبای چینی نیست، ولی اگر طرفدار سامسونگ باشید و محصولی مناسب و البته خاص بخواهید (با حفره نمایشگر)، Galaxy M40 میتواند انتخاب خوبی باشد.

 

 

جالب اینجاست که Galaxy A50 یک رقیب تمام عیار برای M40 است. A50 نمایشگر بزرگ تری دارد، عمر باتری بسیار بیشتری دارد و دوربین هایش هم کمی بهتر عمل میکنند. همچنین A50 یک تجربه کاربری بی نقص، روان و لذت بخش را رقم میزند.

Galaxy M40 یک دستگاه خوب است که با بی نقص بودن، کمی فاصله دارد. ممکن است یک دستگاه شگفت انگیز نباشد ولی اگر طراحی زیبا، بیشتر از عملکرد عالی برایتان ارزش دارد، میتواند دستگاه مناسب شما باشد.

 

 

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *