تهران ، خیابان مطهری ، ابتدای خیابان قائم مقام فراهانی جنوبی ، پلاک 158 ساختمان برتر سرویس​

ساعت کاری : 9:00 الی 21:00

مرکز تعمیرات سامسونگ تقدیم می کند

شرکت سامسونگ با سیاست جدیدی که برای میان رده های خود در سال 2019 در پیش گرفت، توانست آمار فروش فوق العاده ای به ثبت برساند و وارد رقابت جدی با شرکت هایی مثل شیائومی و هواوی شود. این شرکت به جای بدنه شیشه و فلزی در میان رده های خود، بدنه پلاستیکی را جایگزین کرد تا هزینه نهایی را تا حد ممکن کاهش دهد و تمرکز خود را روی مواردی مثل نمایشگر و دوربین بگذارد. در ابتدای سال 2019، گوشی های میان رده این کمپانی در دو سری با نام های M و A عرضه شدند که سری M آن ها مختص بازار هند بوده و سری A نیز به عنوان نسخه جهانی شناخته می شود. گلکسی A50 به عنوان پرفروش ترین گوشی میان رده سامسونگ در سال 2019 شناخته می شود که به دلیل ویژگی های بسیار خوب در عین قیمت مناسب، توانست به این موفقیت دست پیدا کند. اکنون بعد از گذشت حدود 6 ماه، نسخه بروز شده این محصول با نام گلکسی A50s معرفی شده است که در ادامه به طور مفصل تری با آن آشنا خواهیم شد.

 

گلکسیی a50s در سایت http://www.sam-service.org/

 

مقایسه گلکسی A50s با A50

بد نیست بدانید که به طور کلی اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در نسخه s گلکسی A های سامسونگ، مربوط به دو زمینه دوربین و طراحی می باشد. البته تغییرات ریز و درشتی نسبت به مدل های مختلف ایجاد شده است که در مقاله مربوط، به آن ها اشاره خواهیم کرد. ما در نمایندگی تعمیرات سامسونگ بر این باور هستیم که اساسی ترین تغییرات ایجاد شده در گلکسی A50s در مقایسه با A50 مربوط به سه بخش دوربین، طراحی و حسگر اثر انگشت می باشد.

 

 

گلکسی a50s

 

البته یک تفاوت دیگر نیز وجود دارد که مربوط به قیمت بیشتر A50s بوده و این اختلاف قیمت در حقیقت به دلیل تفاوت های ایجاد شده ای است که به آن ها اشاره کردیم. بنابراین با در نظر گرفتن تمامی این موارد و اینکه مدت 6 ماه برای معرفی محصول کاملا جدید، بسیار کم است، نمی توان A50s را به عنوان جانشین A50 به حساب آورد و این گوشی تنها نسخه ای بهبود یافته است که می خواهد آمار فروش A50 را بیشتر و بیشتر کند. از این رو پیشنهاد می کنیم برای آشنایی کلی، ابتدا نگاهی به بررسی گلکسی A50 اداشته باشید؛ چرا که ما (مرکز تعمیرات تخصصی سامسونگ)درین مقاله سعی خواهیم کرد تمام قسمت ها را در حالت مقایسه ای پیش ببریم تا تغییرات ایجاد شده را بهتر بشناسیم.

 

گلکسی a50s در سایت

 

طراحی

Galaxy A50s از همان بدنه تمام پلاستیکی بکار رفته در A50 استفاده می کند. مشابه نسل اول، ابعاد بدنه نسخه اس ۱۵۸٫۵x۷۴٫۵x۷٫۷ میلی‌متر می باشد و وزن آن به 169 گرم رسیده است که افزایش ناچیز 3 گرمی را نشان می دهد. در قسمت جلوی دستگاه شاهد نمایشگری با حاشیه های باریک هستیم که در قسمت بالای آن بریدگی U شکل به چشم می خورد. در قسمت پاینیی نمایشگر نیز همچنان حاشیه ضخیمی وجود دارد و به طور کلی می توان گفت که A50s از قسمت جلو ظاهر مدرن خود را حفظ کرده است.

قسمت پشتی اما جایی است که این گوشی تغییرات مربوط به طراحی را در آن به خود دیده است. در این قسمت، سامسونگ با استفاده از خطوط انتزاعی، سعی داشته تا در قسمت پشتی، 5 شکل هندسی ایجاد کند که هر یک از این اشکال، دارای افکت رنگی متفاوت هستند. البته باید در نظر داشته باشید که رنگ این 5 شکل هندسی، در هماهنگی کامل با یکدیگر می باشند و اصلی ترین تفاوت آن ها در تابش نور از زوایای مختلف، نمایان می شود.

 

 

استفاده از این ترفند، به طور کلی باعث افزایش جذابیت دستگاه شده است. اما باید در نظر داشته باشید که پنل پشتی این گوشی همچنان به دلیل ظاهر براق خود، مقاومت پایینی در برابر لکه چربی دست دارد و به دلیل ساختار پلاستیکی، مقاومت آن در برابر خط و خش نیز پایین است. بنابراین همانند نسل قبلی، استفاده از کاور محافظ برای آن، تصمیم عاقلانه ای خواهد بود.گلکسی a50s

تغییر دیگر در این قسمت، مربوط به ماژول دوربین می باشد. دوربین سه گانه گلکسی A50s همانند نسل اول، به صورت عمودی در گوشه سمت راست قرار داده شده است که زیر آن، فلاش LED به چشم می خورد. با دقت در ماژول دوربین هر دو گوشی، متوجه می شویم که گوشه های این قسمت در نسخه اس، گرد تر شده و فلاش LED نیز کاملا گرد می باشد که باعث می شود هماهنگی بهتری با گوشه های گرد دستگاه داشته باشد.

 

 

سایر اجزای طراحی اما تفاوتی با نسل قبلی ندارد. کلید های تنظیم حجم صدا و پاور روی لبه سمت راست دستگاه هستند و در سمت مقابل نیز درگاه سیمکارت و کارت حافظه به چشم می خورد. روی لبه پایینی هم درگاه Type-C، میکروفون مکالمه، جک هدفون و اسپیکر تک کاناله قرار گرفته است. نکته آخری که در مورد طراحی گلکسی A50s باید به آن اشاره کنیم، این است که همچنان خبری از دریافت استاندارد لازم برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک، در کار نمی باشد.

نمایشگر و اسپیکر

نمایشگر بکار رفته در گلکسی A50s تفاوتی با نمونه بکار رفته در A50 ندارد. این پنل 6.4 اینچی از سری infinity-U حدود 85 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است و رزولوشن آن 2340×1080 می باشد که تراکم پیکسلی 403 ppi را در نسبت تصویر 19:5:9 در اختیار می گذارد. این نمایشگر از طراحی RGBG با چینش پیکسلی الماسی استفاده می کند که باعث می شود وضوح کامل پیکسلی را دریافت نکنید؛ اما به دلیل رزولوشن بالای پنل، تشخیص پیکسل ها از یکدیگر، کار بسیار دشواری است.

 

کیفیت نمایشگر، همچنان عالی است. سامسونگ به طور پیش فرض حالت نمایش رنگ ها را در Natural قرار داده است که پوشش رنگی sRGB را در اختیار می گذارد و در این حالت، رنگ ها با دقت بالایی به نمایش گذاشته می شوند. در قسمت تنظیمات یک حالت Vivid هم قرار داده شده است که رنگ های به نمایش گذاشته شده در این حالت، اشباع شده تر و زنده تر هستند.

 

اثر انگشت

اگر بخاطر داشته باشید، یکی از اصلی ترین نقاط ضعف گلکسی A50، سنسور اثر انگشت آن بود که علاوه بر سرعت پایین در شناسایی انگشت، در تمامی مواقع نمی توانست احراز هویت را با موفقیت انجام دهد. در گلکسی A50s اما این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده و حسگر اوپتیکال این گوشی که در زیر نمایشگر قرار گرفته است، عملکرد قابل اتکاتری دارد و سرعت شناسایی آن نیز بهبود یافته است. البته باید در نظر داشته باشید که مشکلات مربوط به حسگر اثر انگشت A50 نیز بعد از ارسال آپدیت های نرم افزاری، تا حد زیادی رفع شده است.

 

مقایسه دوربین گلکسی A50s با گلکسی A50

اما برسیم به اصلی ترین تغییر ایجاد شده در گلکسی A50s یعنی دوربین. این گوشی همانند نسل قبلی از دوربین سه گانه در قسمت پشتی بهره می برد که دوربین اصلی آن دچار تغییر و تحولاتی شده است. در واقع دوربین اصلی این گوشی به جای حسگر 25 مگاپیکسلی، از حسگر جدید با رزولوشن 48 مگاپیکسل استفاده می کند که با استفاده از فیلتر بایر 4 به 1، عکس هایی با رزولوشن 12 مگاپیکسل به ثبت می رساند. البته بد نیست در نظر داشته باشید که از قسمت انتخاب نسبت تصویر، می توان گزینه عکاسی در رزولوشن 48 مگاپیکسلی را هم برای آن در نظر گرفت.

این دوربین در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است که تاریک تر از دیافراگم f/1.7 در نسل قبلی می باشد و همچنان از فوکوس خوکار با تشخیص فاز نیز پشتیبانی می کند. دو دوربین دیگر اما تغییری به خود ندیده اند؛ دوربین فوق عریض این گوشی از حسگر 8 مگاپیکسلی استفاده می کند و دوربین دیگر 5 مگاپیکسلی، صرفا برای سنجش عمق کاربرد خواهد داشت. تغییر دیگری که در ساختمان دوربین گلکسی A50s به وجود آمده است؛ مربوط به دوربین سلفی می باشد. سامسونگ برای نسخه اس از حسگر جدید 32 مگاپیکسلی بهره برده و جالب است بدانید که قابلیت فیلمبرداری 4K برای هر دو دوربین سلفی و اصلی A50s اضافه شده است.

 

 

ناوبری

در One UI روش‌های مختلفی برای ناوبری گنجانده شده است. مثلا نوار ناوبری با شکل سابق خود وجود دارد، ولی برای فعال کردن عملکرد هر دکمه‌ی آن، باید بر روی آن دکمه به سمت بالا swipe کنید (یعنی انگشت خود را به سمت بالا بکشید).  همچنین اگر بخواهید، می‌توانید علامت های بصری نوار ناوبری را به طور کامل پنهان کنید، در نتیجه فضای در دسترس نمایشگر شما افزایش خواهد یافت. اگر هم هیچ کدام از روش‌های موجود را دوست نداشتید، می‌توانید نوار ناوبری خود را به شکل سابق، یعنی مثل اندروید اوریو تغییر دهید.

از تغییرات دیگری که در رابط کاربری One Ui به وجود آمده است می توان به مصرف بهینه تر باتری اشاره کرد. سامسونگ در این رابط کاربری، با استفاده از یادگیری ماشینی، الگوی استفاده کاربر از گوشی را شناسایی می کند و بعد از تشخیص آن، با غیر فعال کردن اپلکیشن های کمتر استفاده شده، شارژدهی دستگاه را بهبود می بخشد.

باتری

گلکسی A50s در زمینه باتری کوچکترین تغییری به خود ندیده است. این گوشی از همان باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که از شارژ سریع تطبیقی سامسونگ با توان 15 وات پشتیبانی می کند و شارژ کامل آن در زمان تقریبی 2 ساعت انجام می گیرد. همچنین این گوشی در تست پخش مداوم ویدئو حدود 15 ساعت و در تست ترکیبی PCMark حدود 12 ساعت دوام آورد که نشان می دهد پیشرفتی در مقایسه با A50 حاصل نشده است. بنابراین انتظار می رود این گوشی در استفاده ترکیبی شامل وبگردی، استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، عکاسی و … تا 1 روز کاربر را همراهی کند. (در نظر داشته باشید که نوع استفاده هر فرد از گوشی، متفاوت بوده و به نسبت آن شارژدهی دستگاه نیز می تواند متفاوت باشد.)

 

نمایندگی سامسونگ , واحد تعمیرات تخصصی محصولات سامسونگ را، با تیمی از باتجربه ترین مهندسین و متخصصین تعمیرات راه اندازی نموده است.

این واحد با بهره گیری از سال ها تجربه در امر تعمیرات سخت افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری محصولات سامسونگ را با قطعات اورجینال و مناسب ترین هزینه به مشتریان عزیز ارائه می دهد نقطه ی اتکای سام سرویس را می توان قابل اطمینان بودن آن دانست، زیرا که همواره اعتماد و اطمینان به یک مجموعه، سبب ساز راحتی و آسودگی خیال مشتری ها به آن شرکت می شود .

 

تلفن : 91009024-021 (10خط ویژه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *